פעם נושא של תאורה היה מאוד פשוט, במרכז החדר יצא מהתקרה חוט חשמל אליו היה מחובר בית מנורה אליה הייתה מוברגת נורה ובלחיצה על מתג ההדלקה היה אור. במצבים בהם היה רצון לשדרג מעט את העיצוב של בית המנורה היו מלבישים איזה אהיל פשוט ובסיסי וזהו, לא היו כמעט אופציות לעיצוב תאורה, זה משהו שלא היה קיים. בשנים האחרונות נושא של עיצוב תאורה לבית ולמשרד עבר שינוי משמעותי ביותר והפך לתחום בפני עצמו. ישנם מגוון של אפשרויות ועיצובים.

מה זה עיצוב תאורה?

עיצוב תאורה הוא חלק מהותי מכל מה שקשור לעיצוב פנים. כאשר מעצבים את החלל, בוחרים סוג וצבע של מרצפות, סוג, סגנון, צבע ועיצוב של מטבח, מעצבים את חדר השירותים והאמבטיה בסגנון וצבעים מועדפים, בוחרים סוג מסוים של תריסים, חלונות ודלתות וכך גם נושא התאורה. תאורה זהו נושא מאוד מהותי וחשוב, הוא משפיע רבות על נראות החלל הן מבחינת האור עצמו והן מבחינת עיצוב המנורות שהוא בעל אפשרויות רבות. כאשר מדברים על עיצוב תאורה מתייחסים למשל לנושא של סגנונות תאורה תקרה צפה, נורות לד, תאורה היוצאת מקירות החדר ולא רק מהתקרה ועוד. כאשר עושים עיצוב תאורה בנכס אשר נמצא בבניה הדבר פשוט וקל יותר, הקבלן אשר בונה את הנכס, קבלן אשר פנקס הקבלנים הוא חלק מהמקצועיות שלו נותן פתרון יעיל וזול יותר מאשר אם הנכס כבר קיים ובנוי.

עיצוב תאורה לבית מתי כדאי?

כאשר אנשים מחליטים לשפץ את הבית או כאשר הם קונים דירה מקבלן חלק מעיצוב החלל כולל בתוכו גם את הנושא של עיצוב תאורה לבית ולא מתייחס רק לעיצוב המטבח, חדר השירותים או החלפת המרצפות. גם כאשר רוכשים דירה מקבלן פעמים רבות מבצעים תהליך של שינוי ועיצוב בעזרת מעצבת פנים אשר בין היתר מתייחסת גם לנושא של התאורה. עיצוב תאורה דירה מקבלן חשובה ביותר שכן בזמן תהליך הבניה, בניה המתבצעת על ידי חברת בניה או קבלן מורשים, זאת אומרת עברו תהליך של רישום קבלנים על פי החוק, קל וזול יותר לבצע את השינויים הנדרשים מה שמאפשר לעשות עיצוב תאורה לבית שהכי מתאים ונכון מבלי הצורך להתפשר על כך

האם יש הבדל בין עיצוב תאורה לבית לבין עיצוב תאורה למסחר?

אין ספק שישנם הבדלים בין תאורה לבית לתאורה למסחר. עיצוב תאורה לבית לוקח בחשבון לרוב שימוש בחללים קטנים יותר, אופי התאורה הוא לרוב רך ורגוע יותר בעוד שעיצוב תאורה בתחום המסחר לרוב ישים דגש על תאורה עוצמתית המתאימה לחללים יותר גדולים. כמו כן עיצוב תאורה לבית נותן מענה לחדרים שונים שכן יש הבדל בין תאורה בסלון לתאורה בחדר שינה או במטבח בעוד שתאורה בתחום המסחר לרוב דומה בכל החללים.