אם בדיוק רכשתם בית פרטי ואתם רוצים להפוך אותו לבית חלומותיכם, עם הטאץ׳ והטעם האישי שלכם, ולתת לו מראה ואופי כפרי, חמים ומזמין, המאמר הבא מדבר על 5 המלצות שיעניקו מראה ועיצוב כפרי וכדי שתוכלו לקבל בית קסום מהאגדות.

ריצוף ואריחים

כשמדובר בעיצוב פנים (וחוץ) בסגנון כפרי, נהוג לבחור שילוב של אריחים וחיפויים שיעניקו לבית מראה אותנטי. לרוב אלו אריחים מצוירים בסגנון רטרו מושלבים בתוכם כמה צבעים, כאשר הציורים הם סימטריים ומתפרשים כציור אחד ל-4 אריחים היוצרים ציור גדול. את אריחי הרטרו נהוג לשלב גם עם אבנים ועוד חומרים טבעיים שמצריכים כרמה שפחות תחזוקה שוטפת, חוץ מפרקט טבעי לדוגמא – אשר מצריך תחזוקה עדינה וייחודית רק לו כמו הימנעות ממים.

לעיתים אלו שבוחרים בריצוף לבית כפרי מפרקט- בוחרים בדמוי פרקט לצורך ריצוף לבית, שזו בחירה מעולה מכיוון שלא מופיע בלאי במהירות כמו זו של הפרקט האמיתי, בנוסף למחיר המושקע בריצוף.

עיצוב פנים בסגנון כפרי

מעצבי פנים שמתמחים בסגנון כפרי מתמקדים בפריטים ועיצובים כמה שיותר פשוטים, חמימים ובעלי ניחוח ביתי ומזמין, ולכן גם השימוש בחומרים כמה שיותר טבעיים ואותנטיים.

מעבר להשקעה בריצוף לבית כפרי, כדאי גם להשקיע בשאר הפרטים הקטנים כך שיקנה מראה שהוא גם מעוצב, אך גם פרקטי ושמיש.

כאמור, הסגנון הכפרי מאפשר שילוב ועירבוב של כמה חומרים יחד, כמו ברזל ועץ. ולכן לצורך קבלת המראה הרצוי, כדאי שתשלבו בין כמה חומרים יחדיו לעיצוב פרטים כמו פרופילים בסגנון אירופאי סביב החלונות והדלתות, גג רעפים, מטבח העשוי מעץ ואמבטיה מעוצבת בסגנון כפרי המעוטר בכיור מונח מעוצב, אשר בדיוק בהם מתמחה לימור קרמיקס.

חדר האמבטיה

חדר האמבטיה הוא מעין ״חדר בריחה״ לפני או אחרי מנוחת השינה שלנו, והוא חדר שבהחלט אין לזלזל בחשיבותו ובחשיבות העיצוב שלו.

כשמדובר באמבטיה מעוצבת בסגנון כפרי, אפשר להתפרע על אלמנטיים רבים לנוי שיעניקו את המראה המושלם בהחלט- כמו כיור מונח מעוצב שניתן לראות דוגמאות כאן באתר. היתרון בכיור כזה הוא שניתן לשלב כאמור בין כמה סוגי אבן או חומרים אחרים- שעליהם יהיה מונח הכיור- בצורה נפרדת אך משתלבים יחד בהרמוניה.

לחילופין- כשאתם מעצבים את המטבח או את חדר הרחצה- גם כיור אינטגרלי אשר הופך להיות חלק מהשיש הוא מראה מרהיב ומרשים בפני עצמו, בייחוד בגלל האחידות והאסתטיקה שכיור אינטגרלי יוצר לעין. תוכלו לראות עשרות כיורים כאלו מחכים כאן באתר לבחירתכם.

דלתות כניסה ופנים

אין דבר מושלם יותר בבית פרטי המעוצב בסגנון כפרי, מאשר דלת כניסה מרשימה וגדולה. בייחוד כשמדובר בבטיחות הבית מפני פריצות כדאי לחשוב על עיצוב דלת כניסה מברזל אשר היא מעוצבת מאוד כשלעצמה, אך אליה ניתן גם להוסיף אריחים או אלמנטיים מקרמיקה שיקשטו את סביבת הכניסה בצורה מרשימה.

טיפ נוסף הוא לעשות שימוש בריצוף לבית שיהיה שונה ובולט במעט בסביבת הכניסה לבית, מאשר שאר חלקי הבית. עיצוב כזה מעניק תחושה כפרית בהחלט כבר בכניסה.