לא פעם אנו מוצאים את עצמנו מבלים את רוב שעות היום בין כותלי המשרד. כפי שאיננו מקלים ראש בבחירת כיסא בריא ונוח אשר יקל על השהות הממושכת במשרד, כך גם לתאורה בחלל ישנה חשיבות מכרעת.

בחירת תאורה לחלל המשרד באופן מושלם

התאמת גוף התאורה לחלל המשרד בראש ובראשונה נוודא את התאמת גודלו של גוף התאורה לגודלו של חלל המשרד. גוף התאורה צריך להיות פרופורציונלי ביחס לחלל. לדוגמא, אם מדובר במשרד גדול, נבחר בגוף תאורה גדול או במספר גופי תאורה קטנים על מנת שכל חלקי המשרד יהיו מוארים בצורה שווה ולא ישארו בו חלקים חשוכים.

שנית, נבחר את סוג גוף התאורה. האפשרויות הן רבות ונעות בין גופי תאורה תלויים מהתקרה, גופי תאורה בעלי זרועה מחוברת לקיר, תאורה מובנת, תאורת שולחן ועוד. גם בבחירה זו נתחשב בפרופורציות של חלל המשרד ואף נבדוק כיצד גוף התאורה ישתלב עם ריהוט משרדי נוסף שקיים בחלל.

לדוגמא, אם מדובר במשרד בעל תקרות גבוהות מהרגיל נוכל לבחור לשלב תאורת קיר מובנית כגון ספוט או גוף תאורה על זרוע ובכך להעניק תחושת נגישות ושליטה על התאורה בחלל ולמקסם את הארת החדר על אף גובה התקרה וגודלו.

בחירת תאורה חמה ותאורה קרה שני אלה הם סוגי התאורה המרכזיים ולרוב הבחירה תהיה בין שניהם.

להיות או לא להיות?

על מנת שנוכל לבחור את גוון התאורה למשרד בצורה המדויקת ביותר עבורנו, עלינו לשאול את עצמנו מספר שאלות אשר יעזרו לנו בתהליך בחירת תאורה; לדוגמא, כיצד התאורה משפיעה על תפקוד המשרד, האם היא משפיעה על הקרנת מצגות, האם היא מתמזגת בצורה הרמונית עם ריהוט משרדי בחלל, איזה אווירה רצויה במשרד ומה נדרש ממנו לשדר?

התאמת ציוד משרדי

לאחר בחירה בסוג התאורה, נוכל לראות אילו צבעים ומרקמים יתאימו לחלל העבודה שלנו. ציוד משרדי חייב להתאים לצורכי המשרד ולרוב יהיה בגוונים נטרלים שאינם מעמיסים או מסיחים את הדעת ומאפשרים לעבוד בנינוחות.

התאמת הריהוט לתאורת המשרד

לאחר שבחרנו את סוגי גופי התאורה, מיקומם בחלל וגווניהם, מגיע השלב הסופי בתהליך, שלב בחירת ריהוט משרדי לחלל אשר הוא שלב חשוב לא פחות ואף קריטי בתהליך. ריהוט משרדי גם הוא חייב להתאים לצורכי המשרד ולרוב יהיה בגוונים נטרלים אשר לא יושפעו מגוון התאורה, הוא יהיה עמיד ואיכותי על מנת שלא יתבלה במהרה וגם הוא יבחר בהתאם למראה אותו נרצה לשדר ולאווירה אשר נרצה ליצור.